כתבות בנושא מחשוב ענן

אוהב לסנן

נזכרתי לאחרונה בסיפור על גברת נחמדה ואחראית שרצתה להשתזף, עצרה במרכול הסמוך לחוף והחליטה לוותר על קרם הגנה מוחלטת לטובת קרם הגנה סביר. "זה יספיק"- היא סיננה, תרתי משמע... זמן קצר אחר כך, הפכה אותה גברת למקולפת ומרוגזת, שבה למרכול, הטיחה את קרם ההגנה על הדלפק ורטנה: "זה קרם הגנה "טוב"?!

מניסיוני, אני יודע, שגם בארגון אפשר בקלות לאבד את השקט הנפשי שלנו, כאשר בוחרים בהגנה סבירה ולא במוחלטת. לכן אני תמיד מדגיש, כי מוצרי מחשוב ענן איכותיים בכלל, ומערכות אנטי-ספאם בפרט, הם כלים הכרחיים עבור עסקים שלא רוצים להגיע למצבה של אותה גברת.

נא לזרוק את הזבל
כל מנהל ארגון, מכל גודל שהוא, יודע שהוא אחראי על גוף שמשמש צינור מידע, שדרכו עוברים במשך כשבוע עשרות אלפי מיילים בעלי מידע רגיש ביותר. כל מידע כזה, שנפגע ע"י תוכנה זדונית כלשהי, הוא אופציה לנזק קריטי שעשוי להשפיע על המשך הפעילות העסקית בארגון.

במצב עניינים שכזה, חייבים האחראים להבין שמערכות האנטי-ספאם שהם מחזיקים ברשותם, חייבות להיות אבסולוטיות, בעלות מנועי סינון מושלמים לכל דואר אלקטרוני שהתקבל, וזאת על מנת שרמת החדירות של מידע פוגעני בארגון תרד עד לרמת ה-0%. לכן אני שב ומסביר, שכל ארגון המשתמש במערכת אנטי-ספאם חייב לקבל ממנה את המעטפת המושלמת, ולא ה-"כמעט מושלמת".

אז עכשיו אני שואל אתכם את שאלת המפתח: האם המערכת שבחרתם מספקת את ההגנה הטובה ביותר?

נקודה למחשבה: תוכלו לענות בעצמכם לפי כמה בדיקות פשוטות אך חשובות.

איכות
ארגון זקוק למוצר מוכח - מוצר שמנוע הסינון שלו מוכר כמנוע הסינון הטוב ביותר הקיים בישראל. מכאן גם שמדובר במוצר שעומד בתקנים בינלאומיים מחמירים במיוחד, ושהוגדר ע"י טובי המומחים כטוב בתחומו. מגזין Virus Bulletin מציג ומפרסם את מערכות האנטי-ספאם החדישות והמתקדמות בעולם, ומומלץ להיעזר בממצאיו.

חובה היא לאפשר לעסק שלכם להגן בעקביות על המשתמשים מפני תוכנות זדוניות, וירוסים, פישינג וספאמים למיניהם, באמצעות סינון של כ-100% מדואר הזבל. רק מערכת המתעדכנת באופן שוטף בקבלת המיילים, בעלת בקרת אימות נמענים, מספקת לעסקים את החסימה המושלמת. ההמלצה שלי היא לוודא, כי הגנה שכזו תכלול מספר מנועי סריקה, הסורקים במקביל את תוכן המייל.

נוחות
יחד עם זאת, ומניסיוני הרב עם מערכות אנטי-ספאם, אני יודע כי על האנטי-ספאם שבחרתם להיות פשוט לתפעול, קל להתקנה ולהפעלה תוך זמן קצר. מערכת אנטי-ספאם חייבת להיות גם ידידותית למשתמשים בה, כזו תכלול ממשק וובי, נוח ויעיל, עם מספר רמות ניהול הרשאה ברמת דומיין ולקוח, כולל הנפקת דו"חות יומיים המוצגים במספר שפות. הכרחי אם כך, שבבחירת מערכת האנטי-ספאם שלכם תשתמשו לא רק בקריטריון האיכות, אלא גם בקריטריון הנוחות, כזה שיאפשר לכם להיכנס ולהשתמש במערכת מכל מקום.

עכשיו אתם מבינים: סינון כמעט מוחלט של דואר זבל וסורק קל לתפעול, בעל ממשק יעיל - הם כל הדברים שבונים שקט נפשי. לא כדאי להגיע למצבה של הגברת, שיושבת בבית ומורחת אלוורה...

זו לא רק המלצה אישית, זו חובה ארגונית: אל תתפשרו על ההגנה המושלמת.

מבין מערכות האנטי-ספאם הקיימות, מערכת האנטי-ספאםG-Spam היא מערכת שבדקתי ואני ממליץ עליה בחום. מדובר במערכת שהוכיחה את עצמה בסינון מקסימלי של דואר זבל, ושאשמח להרחיב על אודותיה בהמשך. אשמח לעמוד לרשותכם בשאלות אודות המוצר, ובשאלות נוספות העומדות על הפרק.

מאחל לעסק שלכם מידע בטוח ומוגן, עם כמה שפחות דואר זבל ותוכנות זדוניות.
גיא הוכמן,
מנכ"ל genie.

בגובה הענן

כחלק מהתפישה של GENIE כמובילה וכמעצבת בעולם פתרונות הענן, נטלה השבוע החברה חלק מרכזי באירוע הנחשב של כנס פורום DELL EMC הבינלאומי, כאשר שימשה כאחת מנותנות החסויות הגדולות באירוע (חסות ברמת GOLD).

הכנס, שנערך ב-18.6, ונחשב לאחד מכנסי ה- IT הגדולים והמושקעים הנערכים בישראל מדי שנה, משך לביתן 2 של גני התערוכה מבקרים רבים, בהם אנליסטים, מטמיעי IT ובכירים בתחום, לצד שותפיה העסקיים שלDELL , ובהם כאמור גם GENIE, שהציגה בביתן שלה את חוד החנית של שירותי פתרונות הענן, לצד הדור הבא של קו המוצרים המוביל בטכנולוגיית המחר: פתרונותD.R , פתרונות ניטור ובקרה מובילים ועוד, זאת כחלק מהתפישה של ג'יני כמובילה ומעצבת את טכנולוגיית המחר. נציגי GENIE סייעו וייעצו למתעניינים הרבים ולשותפים העסקיים שפקדו את הביתן שלנו.

"העולם הולך לפתרונות של שירותי ענן, ואנחנו כבר נמצאים שם כדי להוביל בתחום ולהיות ראשונים"- סיכם את האירוע מנהל המכירות שלGENIE , שגב כרסנטי, שהוסיף כי: "אנחנו נותנים את הפתרונות ברמה הגבוהה ביותר, והחשיפה הזו באירוע חשובה להצגת הפתרונות של המחר. החברה עוברת תהליך של שינוי; חברה שהייתה חיה ונושמת עסקים קטנים ובינוניים, היא כבר בכיוון חברות המדיום פלוס, ומקום כזה הוא בדיוק ההזדמנות להמשיך את הכנס הבינלאומי של DELL שהיה לאחרונה בלאס וגאס, כך שהיה חשוב לנו להיות חלק מזה. נמשיך לגדול, להתעצם ולהתפתח. אנחנו עושים את זה הכי טוב". כרסנטי ציין, כי מטרת החברה היא להמשיך ולהתמיד מבחינת הנוכחות והבולטת לעין של GENIE באירועים עתידיים, וזאת על פי הקו המנחה של המשך חשיפתה והבלטתה פתרונות ה-IT המובילים בעולם שהיא מציגה כיום, ותמשיך להציג גם בעתיד.

GENIE מודה לכל האנשים שהגיעו, התעניינו ושאלו. שמחנו לייעץ ולהציג את הטכנולוגיות שלנו באירוע בפני לקוחות, שותפים עסקיים ומתעניינים, ונשמח להמשיך וליטול חלק באירועים בסדר גודל דומה גם בעתיד, מתוך התפישה שלה כאינטגרטור ייחודי ומוביל, היודע ליישם את פתרונות הענן של העתיד, במקביל לפתרונות המסורתיים.

להתראות בכנסים הבאים!

גיבוי בענן לעסקים - כי למידע העסקי שלך אין מחיר

המידע והנתונים העסקיים הם ה"חמצן" של העסק שלך. אובדן מידע יגרור אותך להוצאות כבדות, לבזבוז זמן יקר, לפגיעה במוניטין ובמקרים קיצוניים, לקריסת העסק. שירותי הגיבוי מרחוק של Gsafe מבית Genie - שירותי מחשוב לעסקים, מגנים עליך מפני אובדן מידע ומספקים לך את השקט הנפשי לו אתה זקוק, כדי להתמקד בליבת העסקים שלך.

גיבוי בענן למידע העסקי - רשת הביטחון שלך
למידע העסקי המצוי ברשות ארגונים ועסקים, אין מחיר. אובדן מידע כתוצאה מכשל טכני, טעות אנוש, פעולה מלחמתית, מתקפת סייבר כגון תוכנות כופר או אסון טבע, עלול להוביל לפגיעה קשה ומיידית ביכולתו של הארגון להתנהל מול לקוחות, משקיעים וספקים וכתוצאה מכך, לאובדן שעות עבודה, הכנסות ומוניטין. לכן, בשנים האחרונות בעלי עסקים מקפידים לבצע גיבוי בענן למידע העסקי שברשותם.

גיבוי בענן - לא תבחין בקיומו עד שתצטרך אותו
תכנון שגרת גיבוי למידע העסקי, הוא תהליך פשוט יחסית, הניתן ליישום בכל מערכות ההפעלה הקיימות, בכל בסיסי הנתונים ובכל המחשבים הנייחים והניידים המחוברים לרשת האינטרנט. מערכת הגיבוי של Gsafe מלווה בממשק ניהול אינטואיטיבי וידידותי למשתמש ופעולת הגיבוי מרחוק מתבצעת על בסיס יומי, או בכל תדירות רצויה, בתהליך אוטומטי שאינו מפריע לפעילותו השוטפת של הארגון.
במהלך הגיבוי, כל הנתונים שנוצרו בארגון באותו יום, נדחסים באמצעות אלגוריתם ייחודי ומשוגרים אל חוות שרתים מרוחקת ומאובטחת. בחווה זו, המידע העסקי שלך נשמר ברמת הצפנה מהגבוהות בעולם, התואמת לרמת ההצפנה המקובלת במוסדות בנקאיים, בגופי ממשל ובצבאות שונים. כמו כן, Gsafe מבצעת גיבוי משני בחוות שרתים תת-קרקעית, לאבטחה כפולה.

מנטרים את המידע העסקי שלך 24/7
מערך הגיבוי בענן של Gsafe אינו מסתפק בגיבוי פסיבי של המידע העסקי שלך, אלא מנטר את תהליכי הגיבוי בכל רגע נתון. עם זיהוי תקלה בתהליך הגיבוי היומי, צוות Gsafe יעדכן אותך מיד ויפעל לחידוש פעולת הגיבוי. בנוסף, תקבל בכל חודש דוח גיבוי שיספק לך תמונה מלאה אודות המידע העסקי המגובה בשרתי Gsafe.

ברגע האמת, Gsafe איתך
במקרה של אובדן מידע עסקי מכל סיבה שהיא, תהיה לך גישה ישירה, בזמן אמת, למערכת הגיבוי של Gsafe מכל מחשב המחובר לאינטרנט. כך תוכל לשחזר במהירות את המסמכים והנתונים שאבדו, כולל גרסאות מוקדמות של נתונים וקבצים - עד 30 יום לאחור. בנוסף, יעמוד לרשותך בכל שעות היממה ובסופי שבוע מערך השירות, התמיכה והבקרה של Gsafe, אשר ילווה אותך באחזור הנתונים ממערך הגיבוי - עד להשבת העסק לפעילות מלאה.

מעוניין לדעת יותר על פתרונות הגיבוי בענן של Gsafe? צור קשר

אובדן מידע עסקי - האם אתה ערוך להתאוששות מהירה?

בעולם העסקים כבר מודעים לחשיבות גיבוי המידע העסקי. עם זאת, בעלי עסקים רבים אינם מקדישים מחשבה מספקת לפן הנוסף של שירותי הגיבוי: היכולת לשחזר את המידע במהירות - סוגיה שברגע האמת תכריע האם אובדן המידע יהיה רק ב"מכה קלה בכנף" עבור העסק שלך או קטסטרופה אמיתית, ממנה תתקשה להתאושש.

גיבוי מידע עסקי זה חשוב - אבל זה רק חלק מהסיפור
המידע העסקי הוא מהנכסים הקריטיים ביותר לתפקודו התקין של העסק: מאגר הלקוחות, מסמכי הנהלת החשבונות, המידע השיווקי, החוזים המשפטיים, התכתובות עם הלקוחות ועוד – כל אלו חשופים תמידית לפגיעה פיזית במזיד או בשוגג. לכן, מרבית העסקים המעוניינים להימנע מאיומים אלו, מגבים את המידע שברשותם בשרתים מרוחקים, המעניקים להם את תחושת הביטחון שבשעת משבר, העסק יחזור לתפקוד מלא, בלחיצת כפתור...

שחזור מהיר - כך שורדים לאחר אובדן מידע עסקי
"לצערי" מסביר גיא הוכמן, מנכ"ל ,genie "בעלי עסקים רבים מידי, מגלים שברגע האמת, השבת העסק לתפקוד מלא היא משימה מורכבת ועתירת שעות עבודה, המשביתה את פעילותם העסקית לאורך זמן וגורמת לפגיעה כספית קשה עד בלתי הפיכה. לכן, בעת בחירת גורם מקצועי לשירותי גיבוי המידע העסקי, יש לבחון היטב את יכולתו לספק שירותי שחזור On-Time מתקדמים, ידידותיים ומהירים במיוחד שיפחיתו למינימום את זמן ההשבתה ויאפשרו לעסק לחזור לשגרה תוך זמן קצר"

כיצד תבחר חברה לגיבוי ושחזור נתונים עסקיים?
כדי ליהנות משקט נפשי ומידיעה שבשעת משבר לא תעמוד בפני שוקת שבורה, בדוק האם הספק ומערכת הגיבוי והשחזור שהוא מציע לך, עומדים בקריטריונים הבאים:

ניסיון ותאימות
• האם לספק ניסיון מוכח בפתרונות גיבוי ושחזור בקרב עסקים בגודל דומה לשלך?
• האם מערכת הגיבוי והשחזור מתאימה לכל מערכות ההפעלה ובסיסי הנתונים?
• האם מערכת הגיבוי מתוכננת ומותאמת אישית לצורכי העסק?

אבטחה והצפנה
• האם הגיבוי בענן מלווה בגיבוי תת-קרקעי, לאבטחה כפולה?
• האם תעבורת הנתונים והגיבוי בענן, זוכים לקידוד והצפנה בסטנדרט גבוה AES-256bit?
• האם המידע העסקי מלווה במפתח הצפנה אישי לכל משתמש?

נוחות שימוש
• האם ניתן לגבות שינויים במסמך ללא גיבוי חוזר למסמך כולו וכך להפחית את העומס
על רשת האינטרנט הארגונית בעת ביצוע הגיבוי?
• האם באפשרותך לשחזר גרסאות קודמות של קבצים?
• האם תוכל לגשת למערכת הגיבוי והשחזור מכל מחשב המחובר לאינטרנט?

שחזור ותמיכה
• האם אפשר לשחזר קבצים ותיקיות שאבדו, ישירות מהענן אל המחשב שלך,
באופן עצמאי קל ומהיר?
• האם עומד לרשותך מוקד תמיכה אנושי 24/7?
• האם במקרה של אובדן משמעותי, יתייצב אצלך במשרד נציג טכני, עם גיבוי פיזי ועדכני
של כל המידע העסקי ויבצע עבורך שחזור מלא תוך זמן קצר?

לפרטים נוספים על שירותי גיבוי ושחזור מתקדמים לעסק שלך צור קשר

הסבת עסק למחשוב ענן - לא סיפור פשוט

גם אתם ודאי שמעתם הרבה דברים חיוביים על מחשוב בענן, אחת המגמות המשמעותיות בשנים האחרונות בתחום הטכנולוגיה והמחשבים, ומעוניינים להסב את העסק שלכם על מנת שיתבסס על מערכות אלה. הגם שמחשוב ענן מגלם בתוכו שורה ארוכה של יתרונות, כולל פשטות ראויה לציון והיעדר הצורך בתחזוקה, נקודת ההתחלה עלולה להיות מורכבת. הנה מספר דגשים שיסייעו לכם להתקדם אל עולם מחשוב הענן בעסק שלכם.


בחירת סוג הספק
נקודת המוצא צריכה להיות שאין שירות אחד של מחשוב בענן אשר דומה למשנהו. לכן בחירת הספק הספציפי שמעניק את השירותים האלה, חייבת להיות מושכלת. האבחנה העיקרית היא בין שלושה סוגים עיקריים של ספקים:
1. ספקים ציבוריים עולמיים – כל השמות הגדולים: השרתים של Microsoft, Google, Amazon DigitalOcean ועוד
2. חברות המעניקות שירותי אינטגרציה ומחשוב – לרבות חברות ה- ISP (בזק בינלאומי, 012 סמייל, נטוויז'ן) וחברות האינטגרציה (בינת, טלדור, IBM )
3. ספקים עצמאיים – יכולים בהחלט להיות גם גדולים. השם הבולט בתחום זה בישראל הוא: Triple C


קצרה היריעה מלפרט כאן על כל ספק, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחבילות השירותים שהוא מציע. עם זאת, יש מספר דגשים שחשוב לתת עליהם את הדעת: מבחינה כלכלית, רבים סבורים כי השירות של Digital Ocean הוא המשתלם במיוחד, ולכן מתאים לעסקים ולארגונים שסדר הגודל שלהם קטן עד בינוני. מנגד, אחרים ימליצו דווקא לבחור בספק הממוקם בישראל, מה שעשוי לספק מענה מהיר ומיידי במקרה של תקלה או בקשה.


הבדיקות המקיפות והליך ההטמעה
צריך לקחת בחשבון, שבכל מקרה ומקרה עשויים בהחלט להיות "חבלי לידה" בעת הצטרפות לשירות בענן, על כל שכן במהלך ההטמעה שלו בעסק: תרחיש בו העסק אינו מתנהל בצורה מופתית בימים הראשונים שלאחר מכן - אינו בלתי מתקבל על הדעת. המלצה מועילה, בהקשר הזה, יכולה להיות בחינה מדוקדקת של התחום והצטרפות לחבילת שירותי ענן רק לאחר שמבינים אותה לאשורה. יש באינטרנט מדריכים המאפשרים להבין "מי נגד מי", כשגם ייעוץ של חברות מקצועיות הפועלות בתחום - יכול לסייע.
כדי למנוע אי הבנות בעתיד, חשוב לברר מראש מהם המאפיינים של חבילת השירות: רמת האבטחה (ענן אינו מבטיח ביטחון מוחלט), אופן התקשורת, תנאי ההסכם הכספי (יש חבילות רבות הכוללות עלייה משמעותית במחירים לאחר פרק זמן מסוים), אופן הניהול והלמידה, יציבות הספק ועוד. חשוב להעניק תשומת לב ראויה לאפשרויות הטכנולוגיות שמציעה חבילת השירות ולוודא שהן מתאימות לצרכים הנקודתיים: אחסון וגיבוי וירטואלי, ממשק התומך בעברית, פרסונליזציה של המערכות ועוד.

גיבויים בענן, העולם כבר התקדם ואתה?

מהפכת המחשוב בענן - שירותי מחשוב הניתנים באמצעות התחברות לשרת מרוחק, היא אחת המשמעותיות בתחום הטכנולוגי בעת הנוכחית. יותר ויותר ארגונים, עסקים ומשתמשים פרטיים, מתבססים על פלטפורמה זו או אחרת של מחשוב בענן, וזאת עקב רשימה מרשימה של יתרונות: חיסכון כלכלי, תפעול פשוט, אינטגרציה עם ממשקים מתקדמים ואפשרות לשלוט על שלל יישומים מרחוק, בכל זמן ובכל שעה. גיבוי תכנים בענן נפוץ אפילו יותר, כשאמצעי האחסון החיצוניים מחליפים את אלה הפיזיים, אשר נפחם מוגבל ועלולים להילוות אליהם תקלות. הנה כל מה שחשוב שתדעו על התמורות שחלו בתחום הגיבוי בענן בשנים האחרונות:

על הצורך בגיבוי (או: ההשלכות של אסונות)

"למה לא גיביתי מראש את המידע?"- היא אחת השאלות המתסכלות ביותר שניתן לשאול, כאשר מדי שנה, אינספור אנשים מאבדים קבצים חשובים (ולעתים בעלי שווי כלכלי עצום) בדרך זו. את השאלה הזו שאלו בלא מעט מוסדות רפואיים בארצות הברית בשנים האחרונות, כאשר אסונות טבע הביאו לכך שאמצעי אחסון "פיזיים" רבים מבין אלה של המוסדות הרפואיים ניזוקו, על כל אובדן המידע העצום של כך. מחשבות על כך עלו בארצות הברית לאחר הוריקן קתרינה, ב-2005, בעוד הוריקן סנדי ב-2012 הצביע על כך ביתר שאת. גם בישראל, עברו אנשים רבים לפתרונות גיבוי וירטואליים לאחר אירועים חמורים, כמו: השריפה בכרמל, נפילת קטיושות או מצבי חירום בטחוניים אחרים.

תחום מתפתח לכל הדעות

יד ביד עם ההבנה לפיה פתרונות גיבוי מסוג אחר הם נדרשים, גדל גם מספר היישומים המאפשרים גיבוי בענן מרחוק הלכה למעשה: עיקר הפיתוחים הוא בפרק זמן של חמש השנים האחרונות. ראשית, מדובר כאן על הפיכת האינטרנט המהיר למהיר פי כמה ביחס בעבר, מה שמאפשר אחסון מהיר ולרוב גם זול של המידע.
בהמשך לכך, התווספו בשנים האחרונות אמצעי גיבוי שונים, המסופקים על ידי מיטב ענקיות התוכנה בעולם: Google מציעה מאז 2012 לבעלי חשבון גוגל את Google Drive, אשר מציע, נכון לעכשיו, אחסון חינמי של 15 ג'יגה בייט. באותה שנה, Microsoft השיקה את Sky Drive (כיום One Drive)- שירות אחסנת קבצים שעבר מאז תמורות שונות. בגרסה הנוכחית, השירות מציע 15 ג'יגה לאחסון חינמי גם כן, עם נפח מוגדל לבעלי גרסאות מאוחרות של Windows ואפשרות להגדלת הנפח בתשלום. תוכנה מוכרת נוספת היא דרופבוקס (Dropbox), תוכנה פופולארית המציעה נפח אחסון מצומצמם יותר (2 ג'יגה בייט), אך עם אפשרות להרחבה לאחר הפניית חברים לתוכנה. אגב, גם בישראל התחום לא נח על שמריו, כאשר בתחילת 2014 השיקה בזק בינלאומי את שירות הענן Virtual Nest.

כמיטב המסורת, תחום האחסון בענן מושפע אף הוא מהתפתחויות טכנולוגיות. השתלטות הסמארטפונים על העולם, הביאה לכך שלכל שירות שכזה יש אפליקציה ייעודית, באמצעותה ניתן להשתמש בו בכל מקום ובכל זמן. חידוש מעניין נוסף של השנים האחרונות הוא האופציה לערוך את המסמכים ולשתף את השינויים בזמן אמת.

הענן המקומי שלנו מתאים לשוק המקומי בישראל

אתם לא יכולים להחליף את השירות המסורתי שקיבלתם עד כה מחברה, שחיה כאן ומבינה את תפקידיה כשותף אסטרגי לנושאי טכנולוגיות המידע, במספר טלפון אליו תתקשרו בעת צרה כדי לקבל תשובה לא מחייבת באנגלית, במבטא הודי או ברזילאי.

הענן הוא ללא ספק ההתפתחות המסעירה ביותר בתחום מערכות המידע, מאז שהארגונים למדו איך להשתמש באינטרנט לקידום עסקיהם. הרעיון, ששירותי IT יהפכו למשאב סטנדרטי, המסופק לנזקקים לו, מוכן לשימוש לפי דרישה (On Demand) ונצרך כמו חשמל או מים, ללא צורך בתשתיות עצמיות מעבר לרשת מקומית וציוד נקודות הקצה (Utility Computing)- מהלך קסמים על כל מנהל עסקים שחולם להשתחרר מ“הדיקטטורה של ה-IT“. כי לא מדובר רק בצמצום ההשקעות ההוניות, שבחלקן לפחות מתקזזות מול עלויות שוטפות מוגדלות. הענן, כך מספרים לנו, מאפשר לממש תוכניות עסקיות בזריזות חסרת תקדים, לפשט את ניהול ה-IT כנכס תחרותי להשגת הלימה טובה יותר של ההוצאות ליעדים העסקיים, לאפשר לעסקים קטנים-בינוניים (SMB) ליהנות משירותי IT שבעבר היו זמינים רק לגדולים ביותר (Enterprise) ולשכוח את כאב הראש הכרוני של מחזורי ההתחדשות: רכש-הטמעה-זיהוי פערים-תיקונים ושדרוגים-הטמעה ולימוד מחדש-מחיקת השקעה קודמת-בחינת אפשרויות מעודכנות-ושוב,רכש... וחוזר חלילה. במודל הענן, כל אלה הן בעיות של אחרים ואתם יכולים להקדיש את כל מעייניכם לניהול העסק שלכם ולהשגת מטרותיו הכלכליות.

רק עננה אחת מעיבה על החזון המרהיב: המעבר לנירוונה אינו בדרך כלל מסע תענוגות על מים שוקטים.

כמה זה עולה לכם?
”אנשים שוכחים שכגודל השינוי הטכנולוגי, כך עומק החשיפה לסיכונים עסקיים“- אומר גיא הוכמן, מנכ“ל Genie, חברה למיקור חוץ של שירותי IT לעסקים ומפעילה של ”ענן פרטי“ המוקדש בלבדית ללקוחותיה. ”כאשר מדברים בתעשיית ה-IT על ניהול סיכונים, נוטים לחשוב על חדירות זדוניות של האקרים, אסונות טבע ופעולות חבלה של גורמים פנים-ארגוניים. שוכחים שאת הנזקים הגדולים ביותר גורמים אנשים בתוך הארגון או בשירותו, שכוונתם טובה ורק כישוריהם לא עומדים במבחן. היועצים למיניהם מרבים לדבר על המחיר הגבוה של שעת השבתה כתוצאה מחדירת וירוס או קריסת דיסק. הם לא אוהבים לדבר על מחיר ההתמודדות עם מערכת מקרטעת כתוצאה מטעויות שנעשו במהלך הגירה "פשוטה" לענן; והדגש הוא על המילה "פשוטה". כי מה שנראה כאתגר טכני פשוט, יכול להיות מורכב להפליא בראייה עסקית. לדוגמא, כל מנהל יכול למיין את שירותי ה-IT שהוא נזקק להם לשתי קטגוריות: מערכות ליבה, שבשום פנים ואופן לא ייצאו מה-Datacenter הארגוני שלהן ומערכות ”מעטפת“ שניתן לחשוב על החלפתן בשירות ענן. רק מעטים יכולים לנתח ולכמת בדיוק את הסיכון, שמערכות הליבה לא יתפקדו ביעילות, אם יישום זה או אחר יגיב לאט יותר כתוצאה מההשהיה האינטרנטית של תקשורת עם הענן. כמה זה יעלה לכם? מניסיוני, בהרבה מקרים הרבה יותר ממה שחסכתם ותחסכו בעתיד הנראה לעין". 
כידוע, הראשונים לאמץ את מודל שירותי הענן, היו מפתחי תוכנה ואינטגרטורים, שנזקקו לפלטפורמה זמנית לצורך הרצה ובדיקות איכות של פתרונות חדשניים לפני עלייתם לאוויר, בסביבה העסקית "האמיתית". אנשים אלה אינם רק משתמשים מתוחכמים ביותר, היודעים למצוא את דרכם סביב בעיות בלתי פתירות לבני תמותה, אלא גם עובדים בסביבה סטרילית, ללא חשיפה מביכה לשוק ועם קבועי זמן ארוכים הרבה יותר מאלה שמאפיינים מערכת בייצור. התוצאה היא, שהתפשטה הדעה הבלתי מבוססת שהענן פשוט מחכה לכם ושטיפש מי שחושב פעמיים לפני הקפיצה למים. "אני לא מרגיש נוח בתור הורס מסיבות", אומר הוכמן, "אבל חשוב לי להסביר לקהל העסקי, שיש מקום להתקדם בזהירות בשלבים המתוכננים, כך שאפשר לחזור למצב קודם במקרה של בעיה בלתי צפויה, ובמיוחד כשיש צורך בליווי של מומחים בעלי הבנה עסקית - ולא רק בטכנולוגיסטים זריזי מקלדת. האחרונים אולי יודעים הכל על ההתאמות שצריך לעשות לקוד המחשב, אבל ספק אם הם מבינים הרבה בניהול שינויים בארגונים או על גידור סיכונים. כמו רוב הצעירים, הם בטוחים שלהם "זה לא יקרה", ואם יקרה - לא נורא. הם אומרים: 'נוכל לפתור כל בעיה במידה שתצוץ...' ולך תסביר להם שעיקרון היסוד בניהול סיכונים הוא להימנע מסיטואציות בהן בעיות עלולות להפתיע אותך".

בית הספר לאומנויות הענן
פיתרון בית הספר לדיסוננס הקוגניטיבי הזה עבור ארגונים גדולים - הוא ענן פרטי. הרעיון הוא לאמץ את תצורת הענן על כל היתרונות התפעוליים שלה - אבל ליישם אותה בתוך ה-Data center הפרטי, באתר הארגון, תוך הזדקקות מינימלית לשירותים חיצוניים ולתקשורת באינטרנט. זה אינו פתרון אטרקטיבי למגזר ה-SMB, משום שבמחשוב ענן, הגודל קובע את הכדאיות. הסיבה למדוע ספקי שירותי ענן מסוגלים לתמחר את השירות נמוך מהעלויות של שירות עצמי ועדיין להרוויח היא, שהם נהנים מהיתרונות לגודל.
"הענן הוא, בשורה התחתונה, פלטפורמה אידיאלית לאספקת שירות מיקור חוץ", אומר הוכמן. "מבחינה טכנית, כמובן שיש הבדלים משמעותיים בין שירות שמסופק מקומית משרתים הנמצאים "בקצה המסדרון" לבין שירות דומה המגיע דרך הרשת העולמית, מ-Data center שמעולם לא ראיתם וספק אם אתם יודעים היכן הוא ממוקם. אבל מבחינה עסקית, כלומר מזווית מארג היחסים בין הלקוח לספק השירות, זה Outsourcing לכל דבר ועניין, ולא משנה אם השירות הוא פלטפורמה בלבד או SaaS, ובמיוחד, כפי שלמדתם להעדיף ספק מיקור חוץ קלאסי על פי הבנתו את הצרכים העסקיים שלכם, הזמינות והתגובתיות שלו 365x24, המחוייבות שלו לשותפות אמת ויכולתו לדון איתכם בנושאים מורכבים בגובה העיניים - כך גם לגבי ספק שירותי ענן. אתם לא יכולים להחליף את השירות המסורתי שקיבלתם עד כה מחברה, שחיה כאן ומבינה את תפקידה כשותף אסטרטגי לנושאי טכנולוגיות המידע, במספר טלפון אליו תתקשרו בעת צרה, כדי לקבל תשובה לא מחייבת באנגלית, במבטא הודי או ברזילאי".

תשתיות של ענן עולמי
”הענן שלנו נולד מתוך היענות לצרכים של לקוחות מיקור חוץ, אותם אנו משרתים כבר שנים לא מעטות במגוון צורות התקשרות", אומר הוכמן. "כמו כולם, הם שמעו על הענן. כמו כולם, אין להנהלות העסקיות מושג ברור במה זה כרוך. אבל הם למדו לסמוך על שיקול הדעת של מומחי Genie, שלעולם לא יבלבלו בין אינטרס הלקוח לשאיפות אישיות. אם הלקוח אינו בשל למעבר לענן, אם חישוב עלויות בעלות כוללות (TCO) אינו מצדיק הגירה, אם אופי העסק מעלה סימני שאלה אודות יכולתו לעכל שינויים בלי חבלי לידה, אם התהליכים שדורשים שדרוג אינם אופטימליים במודל הענן, אנו לא נמליץ על הגירה רק משום שכך נצטייר כמעודכנים ומתוחכמים יותר. ואם כן יש מקום לשינויים, אנו נעדיף לבצע אותם במתחם המוגן של הענן הפרטי של Genie".
"השקענו מעל 7 מיליון ש“ח בהקמת תשתית ענן חסונה, מחולקת בין שני צמתים בישראל, הנגישים דרך שתי רשתות ארציות בלתי תלויות, להשגת שרידות והמשכיות עסקית בכל תנאי. עכשיו אנו בונים את האתר השלישי בחו“ל, ביוון, כדי לעמוד גם בסטנדרטים העולמיים המחמירים ביותר. אלה אתרים תת-קרקעיים השמורים 24x7, מוגנים מול כל פגעי הטבע וחסינים לחבלות מעשה אדם. בנוסף להגנה פיזית, הם מנוטרים בהתמדה, מבודדים מפגעי הרשת ע“י חומת-אש ותוכנות למניעת חדירות וחיסול מפגעים. בקיצור, מדובר בכל מה שנדרש על פי התקן העולמי לאבטחה בדרגת Tier 4, ועבור הענן המיוחד הזה פיתחנו ערכה שלמה של מוצרים ייעודיים לשירותים ייחודיים ש-Genie מספקת לציבור לקוחות SMB - המונה מאות לקוחות".

גם לכם מגיע IT של גדולים
האטרקציה הגדולה ביותר של הענן עבור מגזר ה-SMB היא התקווה, שעל הפלטפורמה הזאת יוכל גם עסק קטן-בינוני ליהנות מיישומים מורכבים הדורשים תשתיות מתוחכמות. אלא שלא תמיד כדאי לעבור מהמערכות המסורתיות, המוטמעות כבר בארגון ומספקות את הפתרון שפותח כאן - או כזה שכבר עבר לוקליזציה והוכיח את עצמו בשוק הישראלי - מהשרתים הפרטיים למערכות SaaS חדשות, שבדרך כלל מותאמות לתנאים הקיימים בשוק שונה, אמריקאי או אירופי. התוכנות שפיתחה Genie, נועדו לאפשר הגירה לענן בלי שיבוש העבודה השוטפת בצד הלקוח, בלי לימוד מחדש של תהליכים ומסכים ובלי צורך "לתפור" מחדש את היישומים זה לזה, תוך שימור הקסטומיזציה שנעשתה בהטמעה המקורית ושינויי תצורה שנעשו במהלך שדרוג גרסאות בעבר.
"הבסיס לענן הפרטי הוא מערך תוכנות היוצרות עבור כל לקוח פלטפורמה וירטואלית לאחסון, הרצת יישומים ותקשורת שמופרדת לחלוטין מכל לקוח אחר, אך מהווה המשך טבעי של ה-Data center הארגוני", אומר הוכמן. "כדי לאפשר מעבר בטוח לענן, בתהליך מדורג ונשלט, תוך כדי לימוד ופתרון בעיות נקודתיות לפני שהן מתפתחות למשהו הרסני, צריך לעבור דרך מצב ביניים "היברידי". חלק מהמערכות ממשיך לעבוד בחדר השרתים, בעוד חלק אחר כבר חי ובועט בענן. האתגר הוא לעבור את השלב הזה בצורה "שקופה" למשתמשים, שממשיכים להרגיש "בלי", בעוד המערכת נהנית מכל היתרונות של "עם". את היכולת הזאת מספקת פלטפורמת GShare הייחודית של Genie; על הפלטפורמה הזאת מתנהלים כל קובצי הארגון במערכת אחסון אחודה, מאובטחת ומגובה באדיקות ונגישה לבעלי הרשאות בלבד, בלי תלות במיקום הפיזי של הקבצים. מערכת הקבצים מנוהלת כראוי לנכס העסקי היקר ביותר לכם ומוגנת באמצעות מנגנון ניהול הרשאות, אותנטיקציה של משתמשים, מעקב התנהגות חשודה, הצפנה חזקה וגיבוי רציף, ובכך מאפשרת הרצת יישומים עסקיים מורכבים ללא פגיעה בביצועים ובזמני תגובה. היא גם תומכת בניידות עובדים, הודות לממשקי משתמש מותאמים ל-Tablet ולטלפונים חכמים, בסביבת אנדרואיד או iOS, עם פונקציונליות מלאה שאינה פחותה מזו שתקבל על מסך PC".

תמיכה בכל הפלטפורמות הניידות
האספקט התקשורתי של פלטפורמת GShare מביא גם הוא לשוק הישראלי חידושים שאינם אפשריים בשירותי ענן פשוטים. לדוגמא, בעבר, משתמשים ניידים הנתמכים באמצעות תקשורת סלולרית, נאלצו להסתפק ברוחב פס נמוך יחסית לחיבורים קוויים או לסבול פונקציונליות מוגבלת של הממשק. בהגירה פשוטה לענן, אין אופטימיזציה לפי סוג החיבור, והתוצאה יכולה להיות זמני תגובה ארוכים ומסכים שעולים באיטיות מעצבנת. "המפתחים של GShare הטמיעו בפתרון התקשורת טכנולוגיה שנקראת Chunking - קיצוץ לחתיכות קטנות, וכאשר יש צורך ברענון מסך אחרי שינוי נקודתי, רק הקטע הקטן שמכיל שינויים משודר מהשרת למשתמש, בדומה לשיטה בה יוצרים גיבוי של "דלתאות" ונמנעים מהעתקת הקובץ כולו" - מציין הוכמן. 
אך לא רק תשתיות ופלטפורמות מצאו את מקומן בענן של Genie. "אנו מציעים ללקוחות GShare מבחר יישומים עסקיים המותאמים לסביבת העסקים הישראלית, ובמיוחד, מענה לדרישות המיוחדות של עסקים קטנים-בינוניים. בין השאר, אפשר למצוא בסל היישומים שזמינים בענן שלנו כ-SaaS - פתרונות הנהלת חשבונות, סליקת כרטיסי אשראי, לוגיסטיקה, ניהול קשרי לקוחות, אירוח פורטלים ועוד. כל היישומים האלה עובדים בטבעיות בסביבת GShare, ללא צורך באינטגרציה מחדש, גם אם חלק מתהליך העבודה רץ בפועל בענן, בעוד חלקים אחרים עדיין מתארחים על השרתים המסורתיים. מבחינת המשתמש לשאלה: ’איזה יישום רץ על איזו פלטפורמה‘, אין משמעות. הכל שקוף. אבל למנהל העסק יש כאן בשורה בהחלט לא שקופה: אנו מראים את הדרך לממש את הפוטנציאל העסקי של הענן בביטחון מוחלט, ללא כל הפרעה לשטף העבודה, ללא הסתכנות בשיבושים בלתי צפויים, ללא מחיקת ההשקעות בתוכנות הקיימות וללא החשש שבעקבות סגירת ה-Data center הארגוני לא תהיה דרך חזרה" מסביר הוכמן ומסיים בהבטחה: "חברת Genie מכוונת בדרך כלל למגזר ה-SMB, אך כשמדובר בענן אולי לא צריך להיות כל-כך ספציפי. המגמה הנוכחית, של העברת האחריות על יישומי Line of Business למחלקות העסקיות הרלוונטיות, בעצם מציבה בפני מנהלי המחלקות אתגרים דומים לאלה של SMB, ולהם אנו אומרים: בואו, גם אתם תרגישו בטוחים יותר בענן של Genie".

מתוך IT מגזין,
ירחון המחשוב העסקי של ישראל.


וירטואליזציה מקצועית יותר עם genie שירותי מחשוב

it0312  ווירטואליזציה: לא עניין לחובבנים.
  מתוך IT מגזין,
  ירחון המחשוב העסקי של ישראל.


מחשוב ענן הוא אולי העתיד של ה-IT הארגוני, אבל ההווה הוא, ללא ספק, וירטואליזציה. "עליכם ללמוד ללכת לפני שאתם מנסים לרוץ", אומר ליאור מזרחי, מנהל טכנולוגיות ראשי בחברת שירותי המחשוב genie "ווירטואליזציה היא שלב הכרחי בכל כיוון שהתעשייה תתפתח ובמיוחד אם הענן באמת ימלא את התקוות שתולים בו. ווירטואליזציה, פירושה שהפתרונות היישומיים רצים על כל פלטפורמת חומרה שזמינה לקחת על עצמה את העומס הנוסף (כמובן, בתוך מגבלות מסויימות של תאימות הארכיטקטורה). אי אפשר לצאת לענן בלי להגיע למצב כזה, שמאפשר לנייד את המשימות ממקום למקום בלי לבנות מחדש את התצורה ולבצע התקנות וכיוונונים מסובכים. עבור מרבית החברות הגדולות ה-Enterprise, תהליך הווירטואליזציה הושלם או קרוב לסיומו. אבל במגזר החברות הבינוניות נשאר הרבה מה לעשות ובו מתרכזת הפעילות של genie בתחום הווירטואליזציה. אנו רוצים להביא לחברות Mid Size וארגונים בינוניים את הווירטואליזציה במיטבה. וזה לא פשוט כפי שזה נשמע".

פתרון בית ספר שהסתבך
מתברר שווירטואליזציה היא תחום התמקצעות שדורש יותר מהתקנת דיסק וסדרת לחיצות Next. ועוד יותר מאתגרת העובדה, שההתמחות אינה מוגבלת לשליטה בתוכנות הווירטואליזציה עצמה, בין אם מדובר ב-VMware הפופולרית או ב-Hyper-V הכלולה בשרתי Windows מאז 2008. "בעוד החובבנים ממשיכים להתווכח איז הפתרון טוב יותר - ולגמרי לא ברור אם הכוונה היא טוב למפיץ או טוב ללקוח - המקצוענים יודעים שהאתגרים מפוזרים בעצם בתוכנות היישומים שאמורות להגר לסביבה חדשה ללא טראומה. אתן לכם דוגמה שתבהיר את הנקודה הזאת. לקוח עסקי שנזקק לפתרון וורטקלי מיוחד, תוכנה שלא רבים מכירים אותה בישראל, כדי להפעיל את מערך היצור, תיכנן את המעבר לסביבה ווירטואלית לסוף השבוע האחרון לפני התחלת העונה. לקבלן הלא מנוסה שזכה במכרז המקרה נראה כמזמין "פתרון בית ספר" והוא לא התכונן לסיבוכים מיותרים. הצוות הגיע לאתר ביום שישי בבוקר ובערב כבר התברר לכולם שמדובר בקטסטרופה. היישום הקריטי לא עבד, למרות שתהליך ההגירה עצמו עבר ללא כל בעיה". "הלקוח נכנס ללחץ מובן, ביום ראשון בבוקר המפעיל חייב לעבוד, אחרת הנזקים יצטברו בקצב של מאות אלפי דולרים ליממה. המתקינים ניסו להחזיר את המצב לקדמותו, אך התברר שמשהו "התפקשש" בדרך ואי אפשר לשחזר את התצורה בלי לקבל  קודים חדשים מהחברה האמריקאית שיצאה לסוף שבוע ארוך ובאופן כללי לא מוכנה לשלוח את הקודים בלי שנציג שלה יגיע לבדוק מה הסיבה האמיתית לבקשה החריגה. מנהל המפעל, שעמד בפני תחזית עגומה של שבוע השבתה לפחות, פנה ל-genie בבקשה ל-Second Opinion. הגענו, בדקנו והתברר שאכן הקבלן עבד לפי הספר והבעייה חייבת להיות מחוץ לספר. עבודת בילוש דיגיטלי שנמשכה שעות ארוכות עמוק לתוך הלילה הצביעה על האשמה: התוכנה הנדונה "נעולה" על דיסק קשיח מסויים והמפתח הוא מספר הזיהוי הצרוב בחומרת הכונן הפיזי. תהליך הווירטואליזציה, שכרוך בניתוק הקשר הפיזי בין יישום לבין חומרה ספציפית, "הוציא את המפתח מהמנעול". למרות שתהליך הווירטואליזציה נעשה ללא שגיאות, במובן הרחב יותר של רציפות עסקית נעשתה כאן שגיאה חמורה של חוסר ידיעה וחוסר מודעות".

לא להיכנס לשדה מוקשים בעיניים עצומות
לאחר שנמצאה הסיבה לא היה קשה להקים את המערכת מחדש בתצורה הישנה ולהתחיל בשיקום פרויקט הווירטואליזציה על דף נקי. הפעם הלקוח הבין את הסכנה הכרוכה במסירת הפרויקט לחובבני ווירטואליזציה והסכים שהמקצוענים של genie ייכנסו לעבודה. "הלקוח הופתע כשאמרתי לו שנזדקק לשבועיים כדי ללמוד בצורה מעמיקה את סביבת העבודה" משחזר ליאור מזרחי את סיום הפרשה. "אבל הניסיון המר כבר לימד אותו לסמוך על מי שלא מוכן להיכנס לשדה מוקשים בעיניים עצומות

vir

מעבר מהיר בחברת געש מביא תוצאות חיוביות
"ביצוע פרויקט הוירטואליזציה בגעש הניב בזמן קצר שתי תוצאות חיוביות מאוד. האחת העברת כל המערכת הממוחשבת בזמן קצר יחסית למערכת סופר מתקדמת והשנייה חסכון בכסף וייעול זמן עבודה", אומר מייק פניצר, מנמר געש מוצרי תאורה בע"מ והוא הסכים לדחייה בהגירה. בדקנו אחת לאחת את התוכנות שאמורות לנדוד לעולם הווירטואליזציה ומצאנו עוד כמה מלכודות פתאים מהסוג הנזכר. זה לא צריך להפתיע אף אחד, שתוכנה שעוצבה לעבודה בסביבה אחת תגמגם בסביבה החדשה. לאריטקטים של פתרונות תוכנה, בדרך כלל, חשוב יותר להפיק את המכסימום מסביבה נתונה ולא לחשוב על קשיים שיווצרו במעבר לסביבה אחרת. לפעמים קיים אפילו קושי ממשי להעביר יישום מפלטפורמה אינטלית לפלטפורמה המבוססת על מעבדי AMD למרות שפורמלית זו "אותה הארכיטקטורה" והן אמורות להיות תואמות ללא כל הסתייגויות!". בסיבוב השני הווירטואליזציה התנהלה במתודה אחרת, שפותחה על ידי מומחי Genie והוכיחה את עצמה בעשרות פרויקטים דומים. "הקמנו סביבת ניסוי ובדיקות ווירטואלית, נפרדת ממערך היצור ובחנו כל יישום בנפרד", נזכר ליאור מזרחי. "כל יישום שעבר ניתוח והסבה ברמת הקוד נשלח לסביבת הניסוי כדי לגלות מוקשים אפשריים ולוודא שאנו לא מכניסים שוב ראש בריא למיטה חולה. כצפוי, שלב זה נמשך שבועיים והלקוח נדרש להתאזר בסבלנות ולעבוד בינתיים בסביבה הישנה, הלא-ווירטואלית. אבל כאשר הבדיקות וההתאמות הושלמו, המעבר בוצע מעכשיו לעכשיו. On The Ply. כמו שאומרים הטייסים. לא היה צריך לחכות להשבתה של סופ"ש ולא היה צריך להחזיק אמבולנס של "שח"ל" בכוננות. רגע אחד עבדו על המערכת הישנה ורגע אחריו על החדשה, בלי שאף אחד ירגיש את המעבר. וכמובן בלי שבעל הבית יחטוף שבץ בגלל קריסה קריטית. האם זה אומר שהאנשים שלנו מבינים טוב יותר איך ללחוץ על הכפתור NEXT? ברור שלא! הם רק יודעים טוב יותר איך מכינים את הקרקע לווירטואליזציה".

הארגונים הבינוניים נופלים בין הכיסאות
סיפורים דומים אפשר לשמוע בהרבה חברות Mid Size שיצאו ליעד הווירטואליזציה וגילו שהקו הקצר ביותר עובר דרך אינטגרטור מקצועי. "הסתבכויות מהסוג שמודגם בסיפור הנ"ל אופייניות לפרויקטים במגזר הזה", אומר ליאור מזרחי. "החברות והארגונים הבינוניים נופלים בין הכיסאות. מצד אחד אין להם צוות מומחי IT פנימי שיודע להכין את המערכות להגירה בטוחה, כפי שיש במרבית ארגוני ה-Enterprise, ומצד שני המערכות יכולות להיות די מורכבות ומיוחדות, בניגוד לפשטות הסטנדרטית של ה-IT בחברות קטנות. אנו מוציאים שהשירותים המקצועיים של Genie נדרשים במיוחד בארגונים המפעילים בין 50 ל-500 תחנות קצה ובין 5-50 שרתים. עבורם הצורך לעבור לתצורה ווירטואלית הוא No Brainer, מובן מאליו, אבל הביצוע דורש הרבה מוח".

ארגונים אלה מהגרים לסביבה ווירטואלית כדי להשיג מספר מטרות שלובות. "ניצול טוב יותר של החומרה הוא הדחף העיקרי", אומר ליאור מזרחי. "כאשר, הודות לווירטואליזציה מוצלחת, אני יכול להחליף 20 או 30 שרתים בשניים או שלושה בלבד.

כאשר דרישות האחסון נפתרות בלי לקנות עוד ועוד דיסקים - שחלקם לא ינוצל ביותר מאחוזים ספורים של הקיבולת הנומינלית - הלקוח חוסך הרבה כסף. הוא גם מקטין את עלות רישיונות התוכנה, את הוצאות התחזוקה השוטפת ואת צריכת החשמל ומחיר הנדל"ן. ללא ספק, חשבון "עלויות בעלות כוללות" (TCO) יראה שווירטואליזציה היא ההשקעה הטובה ביותר ב-IT".

ערכים מוספים של הווירטואליזציה
אבל בנוסף לרווח כספי ישיר, ווירטואליזציה חכמה תשיג עוד כמה יעדים עסקיים חשובים, שרידות והמשכיות עסקית: במערכת ווירטואלית שתוכננה כהלכה אין נקודות כשל קריטיות. הבטחת המשכיות עסקית היא חלק אינטגרלי של יעד הווירטואליזציה ובמקרים רבים היעד העיקרי. כדי להצליח בו צריך להבין איך בדיוק עובד העסק ובאיזו נקודה הוספת "יתירות" יכולה למנוע מכשל נקודתי להפוך לאסון כולל.

יכולת גידול הדרגתי ללא הפרעות:
תכונה זו, שנקראת Scalability, מבטיחה שפרויקט הווירטואליזציה לא יהיה מבוא לסדרה בלתי פוסקת של שדרוגים ושינויים. כאשר אתם מעמיסים את כל המשימות על מספר קטן של שרתים פיזיים במטרה לנצל טוב יותר את ההשקעה בחומרה, אתם מסתכנים בכך שצמיחה עתידית תוריד את המערכת הווירטואלית לברכיים. צריך לדעת לחשב את הצרכים העתידיים למספר שנים קדימה ("אנו ערבים להבטיח יכולות ל-5 שנים בעתיד", אומר ליאור) ולהבין איך הם ימצאו מענה בפתרון המותקן היום "זו לא יכולה להיות אקסטרפולציה פשוטה של ניסיון העבר", אומר ליאור, "משום שעלינו לצפות שבעתיד הגישה ל-IT תהייה שונה במספר נקודות חיוניות. וצריך להבין לאן מערכות עסקיות מתפתחות לפני שמנסים לנתח את המשמעות מבחינת התשתית והפלטפורמות".

גמישות וזריזות עסקית (Agility):
גם אם אתם יודעים לאן הולכת הטכנולוגיה - ולא הרבה יכולים להוכיח את יכולתם - העתיד העסקי הוא אניגמה גם לאנשי העסקים המנוסים ביותר. חברות מסורתיות מפנות את הזירה לחדשות ואחרות לומדות מחדש את צעדי הריקוד התחרותי. Apple המציאה את עצמה מחדש כיצרנית טלפונים חכמים, AT&T הפכה לחברת טלפוניה סלולרית ו-IBM  מוצאת את יעודה החדש בשירותים מקצועיים. כל מנהל שרוצה להבטיח שרידות ארוכת טווח לחברה שלו

vir2

שידרוג מוצלח מאפשר לישון בשקט בלילה
"חיפשנו מערכת שתוכל לשרת אותנו 5 שנים קדימה ושתאפשר לנו צמיחה חלקה עם הפיתוח בארגון, רמת ביצועים גבוהה ותחזוקה פשוטה", אומרת תמר שלם מנמ"רית לגין. "חברת Genie שירותי מחשוב עסקי סיפקה לנו פתרון כולל לפרויקט שדרוג התשתיות, כולל שדרוג מערך האחסון, שדרוג שרת Exchange והטמעת מערכות גיבוי בשירות ענן. המעבר היה חלק ולא הורגש כלל ע"י המשתמשים, הביצועים עלו בצורה משמעותית וכמות התקלות ברשת פחת מאוד. הפרויקט המוצלח מאפשר לי לישון בשקט בלילה".

צריך לחשוב על תשתיות הטכנולוגיה שיאפשרו הטמעה מהירה של שינויים, תגובות בזק למהלכים של המתחרים, הסתגלות לתנאי שוק גלובלי נזילים ויכולת לנצל הזדמנויות מהר יותר מהמתחרים. תשתית וירטואלית שעוצבה בראייה עסקית נכונה תספק את המאפיינים החיוניים של גמישות וזריזות, בלעדיהן אין סיכוי לשרוד בעולם שמשתנה מהר כל כך.

מבט בגובה העיניים
מילכוד נוסף שאורב לארגוני Mid Size בדרך לווירטואליזציה הוא מחסור בחברות שרוצות ומסוגלות לספק את הגיבוי המקצועי הדרוש. "סוד גלוי הוא, שהאינטגרטורים הגדולים והמפורסמים לא רואים את הלקוחות האלה ממטר". אומר ליאור
מזרחי. "מי שהתרגל לבצע פרויקטים במיליונים ולהתנהל מול הדינוזאורים הגדולים במשק הופך בעצמו לדינוזאור. פרויקט שנמדד באלפי או עשרות אלפי דולרים נחשב אצלם ל"גרעינים". ואם הם ייקחו אותו על עצמם הרי זאת רק כדי לספק עבודה זמנית לעודפי כוח אדם." ומצד שני, חנות המחשבים השכונתית, או המפיץ האזורי, שמבין בעיקר איך "להזיז ארגזים" לא מתאימים לכך. יש הבדל בין תפקיד לוגיסטי בשרשת האספקה לבין היכולת לבצע ניתוח "החלפת לב" בלי להרדים את המטופל! "אפשר להגיד שזו ההתמחות של Genie. להחליף את ליבת ה-IT של ארגוני Mid Size בליבה ווירטואלית בלי להשבית את העסק. כאשר הניתוח הזה נעשה על ידי המומחים שלנו, אפשר להבטיח לפציינט לפחות 5 שנים של צמיחה בריאה בלי הפסקות לצורכי שדרוג".

הקרב על המשרד של המאה ה-21 נמשך

מבחן השוואה: office 365  vs  google apps

אין ספק כי מדובר בשתי המתחרות העיקריות בזירת האפליקציות לעסקים המבוססות על טכנולוגיית הענן. על מנת שנוכל לערוך השוואה בין שני סוגים שונים של חבילות יישומים משרדיים מבוססות ענן. כאשר תמיד נצפה שחלק יאהבו את הפשטות של Gmail וחלק יעדיפו את ה-Outlook הישן, הטוב והמוכר. חלק יעדיפו את מצגת ה-PowerPoint של האופיס בעוד שחלק אחר יעדיפו את ה-Slides, של Google. לכן, ההשוואה מתייחסת בעיקרה לפן העסקי ובהבדלים בהתאמה לצרכים ארגוניים של שתי החברות השונות כל כך זו מזו.

יתרונות רבים עדיין מצויים לצידה של מייקרוסופט במשחק התחרות שמסתמן בשנה האחרונה בין שתי ענקיות התוכנה בזירת מחשוב הענן לעסקים בישראל. אך גם גוגל מעלה יתרונות שמתעצמים ככל שהעסק שלך קטן יותר.

אימוץ מוחלט של הענן
עסקים רבים כבר אימצו את טכנולוגיית הענן באופן מלא. חלקם עדיין בודקים, בוחנים ויש כאלו שעוד מתנסים בה. עבור אלה האחרונים, ה-Google Apps אינה אפשרית. Google עובדת בשיטת "שחור ולבן" ואיננה מאפשרת פשרות או תחומי ביניים "אפורים". אך רוב הארגונים לא מעוניינים וגם לא תמיד יכולים לעבור לענן באופן מלא ו"בבת אחת". וזו בעיה. למעשה, הטענה העיקרית נגד Google הוא כי היא מציעה פתרון ארגוני לא מלא, הכולל יותר מדי בעיות ומעט מדי גמישות, החיונית לארגונים. וביתר פירוט על כך:

ענן מוגבל וחבל 
מהשוואה פשוטה של היישומוים וסך התכונות של אפשרויות הארגוניות, מסתמן שgoogle מציעה חווית ענן צרה יותר בסופו של יום, לעומת ענן האופיס 365 הכולל תמיכה בעברית, 24/7 ומענה אנושי זמין בשוק המקומי המוכר. עקב כך נצפה שחלק מהמשתמשים יחוו קשיי התאמה ובעית גמישות לצרכי הארגון. אך לשיטתה הידועה של גוגל, הכוללת אסופת פתרונות לצרכנים מבוססי צרכים בסיסיים, תוך דרישת הסתגלות מהירה להרגלי עבודה בסביבה מוכרת-חדשה. ברוב המקרים, הסביבה של גוגל היא יותר דינאמית מאשר במוצרי מייקרוסופט ומכאן נובעים גם יתרונות רבים של מענה לצרכים חדשים וזהו יתרון שיכול להתבטא בטווך הארוך של מאמצי המוצרים של google apps. הפוטנציאל להיות גמיש יותר ומהיר יותר מבחינת ממשקי העבודה והעדכונים, לשם נוטה הגישה של גוגל ואין כאן חדש.

דיוויד ניקולס, מנהל בארנסט אנד יאנג צוטט: "נכון לעכשיו, לרוב החברות יש פחות מ 30% מהמערכות שלהם בענן." בטווח הארוך, מצפה ניקולס כי חדירת הענן לארגונים תגיע ל70%, כלומר אימוץ נרחב של עננים היברידיים. אך עדיין, עסקים רוצים את הקצב שלהם מבלי שיכריחו אותם לעשות מהלך חד ומהיר. הם רוצים לשמור על המידע העסקי שלהם באופן מקומי ועדיין לא מוכנים "לשחרר". וזו זכותם.
גוגל Apps מול אופיס 365 - מבחן השוואה
מכאן לבעיית חוויית המשתמש ב-Google Apps אשר מתגלה כבעייתית ברבים מהמקרים. בדומה להשבתות של מוצרי ה- Google Apps for Teams, Google Listen, Google Video להדגמות עסקיות, מתווספים מוצרים ושירותים חדשים, שלאחר זמן מה, מושבתים לפי גחמה זאת או אחרת של מנהלי החטיבות השונות בגוגל. עקביות היא שם המשחק בתרבות העסקית השמרנית יותר ולקהלי היעד האלה, גוגל התקשתה לחדור עד השנה האחרונה. גוגל, מצד אחד מקבלת נקודות רעות על כך שהיא הסתפקה בעבר בהתרעה של שבוע מראש ללקוחות עבור תכונות חדשות ומבטלת מוצרים באזהרה קצרה או ללא אזהרה כלל. חיזוי לא יציב זה אינו מאפשר לעסקים תכנון מראש. מיקרוסופט מעדכנת את מה שצריך בעצמה ומספקת התראה של 12 חודשים, לעדכונים משמעותיים, זאת למרות כל היתרונות שציינו קודם וזה חלק מה"משחק" בחוויית גוגל ורבים מהמשתמשים הנלהבים ביותר יודעים לקבל זאת באהבה למוצר ולשדרוגו המתמיד.

בנוסף, יש ביטוח

מייקרוסופט, מעבר לגישת ממשקי הלקוח שמותאמת לצרכיו, מספקת ללקוחותיה גמישות בתצורת הסכם שירות מוצק וידוע מראש, תוכנית עבודה מתוכננת, יכולת בחירה אישית בין חווית ענן טהורה או חוויה היברידית המשלבת בין שירותי ענן לתשתיות IT מקומיות. מייקרוסופט מצידה, מבטיחה גיבוי פיננסי כאשר זמינות כל אחד משירותי ה-Office 365 יורדת מתחת לuptime של % 99.9 והסכם השירות שלה מכסה כל משתמש וכל רכיב של החבילה.
הסכם רמת השירות (SLA) של Google Apps – אינו מבטיח את רמת השירות הנחוצה לרוב הארגונים ויש לקרוא היטב את מוכנות התשתית. ה-SLA של גוגל מכסה רק חלק מהשירותים שהיא מציעה ואינו מכסה על בעיות של חוסר זמינות. יותר מכך, Google Apps אינה מצליחה לספק את רמת השליטה במחשוב, עליה מסתמכים ארגונים. Google Apps מספקת כלי ניהול מוגבלים שנועדו בעיקר לעסקים קטנים או זעירים ואינה מייצרת את המענה המספק, עבור ארגונים בפריסה גאוגרפית מורכבת וארגונים גדולים.

לסיכומו של דבר, אין ספק שמדובר בתחרות. אך יתרונות של גמישות, הבנת צורכי הלקוח, גיבוי של טעויות, אמינות וותק המשולבות ביציבות ללא שינויים המתרחשים חדשות לבקרים – כל אלה הם ללא ספק, עדיין, יתרונות אדירים שמקנים למיקרוסופט מקום ראשון של כבוד בכל הנוגע לחבילת יישומים עסקיים עבור המשתמש הממוחשב באשר הוא.

למידע נוסף על מוצרי מחשוב ענן לעסקים, לחצו על המוצר: אופיס 365, גיבוי ענן, שרת דואר בענן, אנטי ספאם

אהבתם את המאמר? שתפו אותנו ברשתות החברתיות

המדריך המלא לגיבוי מרחוק

גיבוי מרחוק מתאים לשרתים, מחשבים, ולמחשבים ניידים. יתרונותיו של הגיבוי המרוחק הינם רבים ומגוונים. במידה והתרחשה קריסה של הכונן הקשיח ניתן למשוך את החומר בצורה מהירה. הגיבוי עובר בצורה חלקה וללא תקלות מדיה מאחר ומדובר בתהליך פשוט יחסית. הגיבוי מתוזמן בצורה אוטומטית ואין צורך להסתבך בהגדרות שונות ומשונות. ישנן תוכנות גיבוי מרוחק המאפשרות לשחזר נתונים מגרסאות קודמות - אפילו חודש שלם אחורה,

שריפה, פריצה, טילים, רעידת אדמה או כל אסון אחר. הדעה הרווחת אצל המשתמש הפשוט היא שכאשר המידע מאוחסן באינטרנט הוא לא בטוח. ההיפך הוא הנכון. בפועל, כמעט בלתי אפשרי לפרוץ אל שרתי גיבוי מרחוק. גם אם הגיע הפורץ, מדובר בחוות שרתים עצומות, ולא ניתן לדעת באיזה שרת בדיוק יושב המידע המאוחסן הספציפי שלך.

החומר מוצפן ברוב המקרים בסטנרטים בהם פיתחו ומשתמשים גופים בטחוניים, כגון הצפנה באלגוריתמים כמו-Advenced Encription Standard 256bit. הרבה יותר קל לפרוץ לעסק ולקחת קלטות בהן קיימת ליבת
המידע העסקי הסודי והרגיש ביותר. מעבר לכך, רוב מקרי גניבת המידע התבצעו In-House, מן בגידה מבפנים. אני לא מתכוון להכניס אף אחד לפארנויה, אלא רק להסביר את ההיגיון שעומד מאחורי הדברים. לסיכומו של עניין,
לפני שאתם רצים לקנות פיתרון גיבוי לאתר מרוחק בידקו מס' דברים:

  • האם המידע העסקי שלנו מועבר בהצפנה מספיק חזקה
  • האם השיחזור מהיר - חשוב להמשכיות העסק והתאוששות מהירה מאסון.
  • האם יש מומחה שבודק לכם מדי יום את הגיבויים - אם הגיבוי לא עובר מסיבה כלשהי ואין מי שיטפל או יתריע המידע שלכם בסכנה.
  • האם אתר הגיבוי נמצא במיקום תת-קרקעי.
  • כמה גרסאות קודמות של המידע ניתן לשמור (שבוע אחורה, חודש אחורה וכו').

מעוניינים במידע נוסף על שירותי גיבוי מרוחק לעסקים? לחצו כאן

שאלות ותשובות בנושא: שירותי גיבוי

וירטואליזציה

וירטואליזציה היא שם כללי לתוכנות הדמייה, העוזרות לבעלי עסקים לשלב בין פונקציות שונות בשולחן העבודה שלהם, בצורה המייעלת את הביצועים ועוזרת לו להתנהל בצורה קלה. לכל בעל עסק חשוב לשמור על המידע שלו וגם על תהליכי העיבוד, ההעברה, ההגנה והשמירה עליו, קיימים לכך מספר פתרונות שונים. מגוון התוכנות הקיימות בשוק מתממשקות למערכת ההפעלה (מק, לינוקס ו/ או חלונות) ומאפשרות ניהול מרכזי של גורמים שונים על מסך אחד.

יתרונות שרת קבצים בענן

בימינו כמות המידע אשר מנהלים ארגונים או חברות מסחריות היא עצומה ולכן קיים צורך בפתרונות מתקדמים לאחסון המידע הנאגר, בלי לאבד אף ביט אחד. לרוב ארגונים יבחרו בפיתרון שנראה להם הכי מהיר וזמין (ובדרך כלל היקר ביותר) שהוא להגדיל את נפחי האחסון הפיזי הקיימים: קלטות גיבוי, דיסק קשיח, כוננים חיצוניים, אפילו צריבות במדיה. כל אלו דורשים השקעה כספית גדולה, התעסקות מיותרת.

מחשוב ענן : סינון אתרים

סינון אתרים בענן – שירות מחשוב ענן מאפשרת לארגונים מכל תחום וגודל – מבית עסק גדול ועד לגופים ציבוריים וממשלתיים ואפילו בתים פרטיים להגביל את גלישת המשתמשים לאתרי אינטרנט, החידוש כאן, הוא הענן. אין יותר צורך להתעסק בהגדרות מסובכות ובתחזוקה הזוללת שעות עבודה רבות. כיום, בעלות סמלית כמעט ניתן לשלוט בכל תחום סינון האתרים בארגון, לייעל את ניצול רוחב הפס ולהמנע מסיכון מיותר של המידע הרגיש בכל ארגון מפני איומים חיצוניים כגון האקרים ורוגלות.

מחשוב ענן לעסקים

השימוש בשירותי מחשוב ענן נמצא בעלייה מתמדת בארגונים גדולים כמו גם בעסקים קטנים. עסקים רבים מתעניינים ברכישת שרת לעסק משלל סיבות: לצורך שיפור קצב תעבורת הרשת, הגדלת נפח האחסון ובקניית שרת חדש כשידרוג לישן. רכישת ציוד תקשורת יקר לצרכי עבודה משרדית נעשית ללא קשר מובהק לצרכי החברה, המשמעות היא, גידול בהוצאות על אחזקה שוטפת של שרתים, כמו גם גידול בהוצאות חשמל, כל זה בנוסף לעלות הישירה של החומרה.

מחשוב ענן : טיפים לבחירת ספק

מחשוב ענן בחירת ספק: טיפים למנהל
מחשוב ענן – Cloud Computing הוא צורת שירות באמצעות מחשב מרוחק. כיצד בוחרים את ספק הענן הנכון עבור העסק?הספק הנכון הוא זה שיביא להצלחתו של התהליך ולהיפך. שאלה מאתגרת. ארגונים רבים דואגים, ובמידה רבה של צדק, מהוצאתו של חלק ארגוני כל כך חשוב אל גורם חיצוני. איך לוודא את הרמה המקצועית שלו?
אילו שאלות יש לשאול על מנת לקבל את השירות האיכותי, האמין והבטוח ביותר?

חזור