דיוור אלקטרוני הינו אחד מהכלים המוצלחים ביותר בתחום השיווק. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות, וביניהן יישום מהיר, קבלת תוצאות מיידיות הניתנות למדידה והחזר על השקעה גבוה מאוד (ROI).
Email marketing הפך, הלכה למעשה, לאפליקציה מנצחת של שיווק במייל, אך יחד עם ההצלחה הזו, כמות המיילים המגיעים ללקוחות פוטנציאלים הינה עצומה וכוללת מיילים מחברות המייצרות דואר זבל (spam). לפיכך, רבים מהמיילים השיווקיים הנשלחים מחברות ללקוחות כלל אינם נפתחים. לצד זה, מיילים אשר מגיעים ממקור/ אדם ידוע ומוכר, נפתחים תמיד, מאחר והנמען מעוניין לקרוא את תוכן ההודעה. ברשות ארגונים ישנם מיליוני מיילים כאלו בחודש!
המיילים שמוציאים העובדים בכל ארגון וארגון בעבודתם השוטפת – הם ליבת העניין, בין אם למטרות עסקיות ואם למטרות אישיות.
דיוור אלקטרוני כולל נתונים מעשירים: