האם אפל באמת כל כך מושלמת?

האם אפל כל כך מושלמת ? כנראה שכן
היום חברת אפל נחשבת לאחת מתעשיות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם כולו ובעולם המחשבים בפרט. אם עד לפני מספר שנים מיקרוסופט היו החברה המובילה בשוק, הבלתי מנוצחים, שתחרות איתם הייתה חסרת תועלת למתרים, הגיעו אפל שניסו לשנות את הסיטואציה וההגמוניה של מיקרוסופט. אפל הפכה ליצרנית כלי המחשוב המובילה בארה”ב. אפל יצרה לעצמה שם ומתמחה בייצור מוצרים באיכות מעולה.

אפל נחשבת כיום, לאחת תעשיות הטכנולוגיה הגדולות בעולם כולו ובעולם המחשבים בפרט. אם עד לפני מספר שנים היו אלה מיקרוסופט הבלתי מנוצחים, שתחרות איתם הייתה חסרת תועלת בהחלט, הגיעו כיום אפל שניסו להפוך את הגלגל. אפל הפכה ליצרנית כלי המחשוב המובילה בארה”ב. אפל מתמחה באיכות מוצריה, יציבותם ובנושא נוסף שבשביל רבים מאיתנו לא פחות חשוב – העיצוב.

אפל החלה את צמיחתה הגדולה מיד עם הגיעו של מנכ”ל חדש בשם סטיב ג’ובס. מחברה בעלת מכירות מועטות במיוחד, הפך אותה סטיב ג’ובס לאחת החברות המצליחות והמרוויחות בעולם. תפתניתה של החברה החל מיד עם יציאתו של ה-iPod, נגן מולטימדיה מצליח במיוחד בעל ממשק ייחודי, שתוכלו למצוא כיום כמעט אצל כל אדם. אפל ממשיכה גם כיום להוציא דגמים חדשים לכל אחד ואחד ממוצריה בקצב מסחרר. אנשים רבים כיום מאמינים שאפל היא יצרנית המחשבים הטובה בעולם, המייצרת מוצרים בעלי כשירות גבוהה ואורח חיים ארוך מהרגיל. אך האם זה באמת כך? האם יצאנו קצת מפרופורציות? או אולי זה פשוט אפל שקצת הסתחררה מההצלחה?

עוד בתחילת מכירתו של נגן המדיה המפורסם, ה-iPod, הגיעו קונים רבים והתלוננו על בעיות במערכת. בעיות אלה תמיד היו, אך עקב קצב התפתחותה של החברה והפיכתה לסמל ההצלחה של עולם המחשבים, כנראה שרבים מאיתנו מתעלמים מזה לגמרי. רבים אחרים טוענים שזוהי אחת משיטות ההתפתחות של אפל. יחד עם ייצור דגמים חדשים באופן מהיר, תוכל החברה לגרום לקונים לקנות יותר. בעזרת אורח חיים של זמן מוגבל, יבוא הקונה וייקנה מוצר נוסף וחדש יותר. האם זה נכון? את זה יהיה קשה לדעת.

אין ספק, שאפל לא מתמחה אך ורק בנגני מולטימדיה. אפל מתמחה בכל מוצר שהיא מוציאה. כך לפחות חשבנו. איכשהו, החליטו באפל שהם נכנסים גם לעולם התקשורת והחליטו לייצר את האיי פון, טלפון סלולארי משוכלל, שבעזרת עיצובו המיוחד והטריקים הטכנולוגיים שבו, ישמש את הקונה לצרכי תקשורת יומיומיים. אך גם בו מצאו המשתמשים ליקויים רבים. אם זה בעדינותו של המכשיר, שאם נופל, הסיכוי שישרוד אינו ממש גדול, ואם זה בתכונות שלו. למשל, מצאו שלא ניתן להשתמש בשיר הקיים על המכשיר בתור צלצול אלא שחייבים לרכוש רינגטון בנפרד מאתר החברה. אפל הוציאה את מכשיר האיי פון הראשון לפני כשנה. האייפון הוצג בתערוכה גדולה, שבר לבבות ובאותה מידה שבר גם קופות. אפל מכרה כמות בלתי יאומנת של יחידות איי פון ותוך יום אחד בודד כבר אזל האיי פון מכל חנויותיה של החברה. כל יחידה נמכרה בסך של כ – 400 דולרים בארצות הברית. לפני חודשים ספורים, החליטה החברה להוציא את הדור השלישי של האיי פון שמאפשר פונקציות אותן לא מאפשר הדור הראשון וזהו לא היתרון היחיד. יתרון נוסף וחשוב הוא המחיר. האיי פון החדש נמכר כיום בארצות הברית בחצי מעלותו של הדגם הראשון. שינוי מפתיע זה עולל כעס בקרב לקוחותיה המושבעים של החברה.

אם ציפיתם שלפחות באיי פון החדש, תתקן החברה ליקויים רבים כלמידה מהישן, טעיתם. גם בדגם החדש נמצאו מספר ליקויים. הדגם החדש מספק בעיות פשוטות ביותר, כמו גלישה איטית באינטרנט ושירותי סנכרון שלא פועלים כראוי. נוסף על כך, יש לדגם זה בעיות קליטה גדולות ולקוחות מתלוננים שקשה להם למצוא נקודות קליטה על מנת לתקשר. לקוחות שהתלוננו שהמכשיר לא פועל ברכבת למשל, נענו במרכזי השירות של אפל שעליהם להעביר את המכשיר למצב טיסה ולנסות שוב.

עקב ייצורם והוצאתם המהירה של מוצרים לשוק, מתגלות גם בעיות התאמה בין הדגמים הישנים לחדשים. ניקח לדוגמא את ה-iPod. קונים רבים של הדגמים הישנים יותר, התלוננו כי לא מצליחים למצוא עזרים שונים למכשיר מכיוון שהחברה מוכרת כיום עזרים לדגמים החדשים בלבד. לכן, צריכים המשתמשים למצוא פתרונות שונים, או פשוט לקנות כבר דגם חדש או עדכון כלשהו לדגם הישן, הוצאה נוספת של כסף. האם זהו שוב טריק מסוים של החברה?

החברה כמובן לא מודה בטעויות, לכן קשה לדווח על אחוזי הנפגעים.

במקומות רבים בעולם, דיווחו כי כמה מדגמי הי- iPod, התחממו, פלטו ניצוצות ואף עלו באש. באפל אישרו את המצב, ואמרו במדובר בדגמים בודדים שבהם עלול המצב לקרות, אך עם כניסתם של הדגמים החדשים, לא מופיעה יותר הבעיה. אפל לא נוהגת לדווח על בעיות מלכתחילה, לכן לא ידוע אם ידעה החברה על הבעיות לפני מכירתם של המוצרים או קיבלה את המידע רק על ידי מתלוננים פרטיים. יחד עם זה, התקבלו גם תלונות על כבלים מתפוררים ולא מבודדים הגורמים לבעיות רבות בסנכרון המכשיר ואף גורמים להתחממותו.

אפל ידועה בדרכיה השונות להימנע מהודאה בטעויות. לעולם לא תוציא החברה הודעה לתקשורת על בעיותיה השונות, אלא תפתור אותם עם הצרכנים בלבד. במקום, תמצא החברה דרך נחמדה ליפות את התקלות וכדרך פתרון תפנה לעדכוני גרסאות עתידיים ואף למוצרים עתידיים.

סיפורי חדשות וכתבות רבות, הם מה שגרמו ליצרנים באפל לאודות שאכן יכולה החברה למחוק תוכנות ממכשירי האייפוד השונים באופן אלחוטי מרחוק. חוקי? אני לא בטוח. אך גם בנוגע לנושא זה לא חשבה החברה לעדכון את לקוחותיה.

בעיה נוספת עם מוצריה של אפל היא התאמתן של תוכנות שונות למוצריה. לא כל תוכנה יכולה להיכנס למקינטוש (סוג המחשב ומערכת ההפעלה של אפל) או למכשירי האיי פון או האיי פוד שלכם. אפל מקפידה מאוד על סינונם של תוכנות המעוניינות להתעדכן במערכת ההפעלה במחשבים השונים של החברה, אפשר כמובן לראות זאת כיתרון, אך עניין זה יוצר במקרים רבים גם מוגבלות בקרב המשתמשים שלא יכולים למצוא תוכנה מתאימה לביצוע עבודותיהם ולצורכם האישי. נוסף על כך, שומרת החברה על זכויותיה ומאפשרת מכירת תוכנות אלה אך ורק בחנויות החברה, מה שכמובן שומר על בלעדיות אך גם גורם לקונים לקנות גם בחנויות החברה. זה לא רע, אך זה כמובן גורם למוצרים לעלות יותר.

תוכלו למצוא מוצרים של אפל בעוד מספר רשתות בודדות מלבד חנויותיה הפרטיות של החברה. עם זאת שומרת לעצמה החברה את האפשרות להוציא את מוצריה מכל חנות ובכל זמן, מתי שרק תרצה מבלי לתת שום הסברים.

ועכשיו, לאחר שפתחתי בפניכם פנים רבים ושונים של אפל המושלמת, תנו לי לשאול אתכם שאלה. איך למרות הכל מצליחה החברה לכבוש את לבבותיהם של לקוחותיה בכל פעם מחדש? אני חושב שאוכל לומר זאת במילה אחת – עיצוב. האחראי לעיצוב בחברה הינו ג’ונתן אייב, ואם כבר מדברים, אז אפשר לומר שהוא גם אחד האחראים העיקריים להתפתחותה של אפל ולהכנסותיה בגדולות. אייב, שמוגדר בחברה כמעצב הראשי, הינו האחראי לעיצובם של נגן ה-iPod, ושל המחשבים השונים של החברה. רבים מאמינים שהוא גם זה שיחליף את המנכ”ל ג’ובס בבוא העת.

גם על עיצוב מכשירי ה-iPhone, אחראי אייב, וגם איתו הצליחו באפל לשבור את לבבות הלקוחות. ה-iPhone, מציע פונקציות רבות אך עם זאת אינו עולה על איכותו של אף סללורי מתקדם כיום ויתר על כן, אפילו חסרות בו פונקציות רבות שאין בטלפונים סללוריים חדשים ומתקדמים כיום. אך חשוב לציין שאף אחד מהם לא מעוצב כמו ה-iPhone . אז מדוע שוב הלקוחות ממשיכים וקונים? האם אפל פשוט תפסה את שם החברה העתידית? האם היא המחליפה של מיקרוסופט? אין ספק שהחברה שבתה את אמונם של לקוחותיה .

לסיכום, אפל היא באמת לא עוד סתם יצרנית מחשבים ונגני מדיה. אפל לא שבתה את לבבותיהם של לקוחותיה בגלל הטעויות שלה. אין ספק שלאפל יש המון מה להציע. אך עם זאת חייב לזכור שגם הם לא מושלמים ותמיד שווה לעשות את השוואות ובדיקות לפני שרוכשים מוצר. גם אני מאמין גדול באמון בשמות הגדולים, כי אין ספק שלא סתם חברה גדולה, קיבלה שם גדול. אך עם זאת, השוואות יכולות במקרים רבים לפתוח לנו את העניים ולהבין דברים שלא התגלו לעניינו.

בידקו, השוו ורק אז תחליטו.

עשוי לעניין אותך:

לא נמצאו תוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.

open contact form

יש לכם שאלות?

מלאו את הטופס ונציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם

תפריט
שינוי גודל גופנים
ניגודיות