fbpx
עשוי לעניין אותך:
קטגוריות

אסטרטגיית המשכיות עסקית – חיסון יעיל לעסקים מפני השפעות חיצוניות

התפשטותו המהירה של וירוס הקורונה הציבה בפנינו תרחיש לא מוכר, המאתגר את יכולתנו כבעלי חברות ועסקים לשמר את פעילותנו העסקית וגורם לכולנו להתחיל להתגעגע לווירוסים הווירטואליים… כך תשמרו על ההמשכיות העסקית למרות איומים בלתי צפויים.

המשכיות עסקית היא סוגיה שמטרידה בעלי עסקים בכל העולם ולכן רבים מהם נערכים מראש לפגיעה בתשתיות המידע ובמאגרי הנתונים הארגוניים כתוצאה מאסון טבע, תקלה טכנית או חדירת וירוס וירטואלי – אבל החיים לא מפסיקים להפתיע. לראשונה בתולדות העולם המודרני, וירוס חי ובועט הצליח לפגוע משמעותית בפעילות העסקית הגלובלית, לצמצם את יכולת הייצור של מפעלים ברחבי העולם, לעצור את קווי האספקה, לשבש מערכי שירות ולהקטין משמעותית את הביקוש למוצרים ושירותים.

תמרור אזהרה מהבהב

הנוזקות והווירוסים עימם אנחנו מתמודדים מדי יום. גם אופן הטיפול בווירוס הקורונה מזכיר את נוהלי הטיפול בווירוס הווירטואלי: איתור הגורם להדבקה, ניתוקו ממערכת המידע הארגונית, בידודו וחיסולו.

"התרחיש הזה הוא תמרור אזהרה לכל בעלי העסקים" אומר גיא הוכמן – מנכ"ל Genie שירותי מחשוב ומסביר: "ההתפרצות שהעולם חווה בימים אלו, נועדה להזכיר לכולנו שהתרחיש עלול לחזור על עצמו ולהציב איום מוחשי על יכולתם של ארגונים עסקיים לשרוד מגפה נוספת. לכן, אל תסמכו על יכולת האלתור או על היצירתיות שלכם ושל עובדיכם. אם אתם חפצי חיים ורוצים להבטיח את הישרדות העסק שלכם גם בתרחיש קיצוני ככל שיהיה, החלו לגבש עוד היום אסטרטגיית המשכיות עסקית!"

תוכנית המשכיות עסקית – הפתרון למשבר הבא

המטרה של אסטרטגיית המשכיות עסקית היא להגדיר מראש מה הן הפונקציות החיוניות ביותר להמשך תפקודו התקין של הארגון וליכולתו להמשיך לספק שירותים ומוצרים ללקוחותיו.
תעדוף לפי סדר החשיבות ולהפעילן במהירות ברגע האמת. במסגרת גיבוש האסטרטגיה, מומחי ההמשכיות העסקית של Genie יסייעו לכם להגדיר את הסוגיות הקריטיות הבאות ויספקו להן מענה טכנולוגי מקיף ואפקטיבי:

  • מה הם הנכסים החיוניים ביותר לקיומו של הארגון, אשר עלולים להיפגע ברגע האמת?
  • איזה תהליכים אוטומטיים הקיימים בארגון עשויים להשתבש ומחייבים הגדרת תהליכים חלופיים?
  • מי הם העובדים החיוניים ביותר לארגון בתקופת המשבר?
  • האם להעתיק את הפעילות העסקית לבתי העובדים ו/או לאתרים חלופיים באזורים בהם עדיין לא הוטל
    סגר מוחלט וכיצד לעשות זאת?
  • כיצד לאפשר לעובדים להמשיך בתפקידם, גם במקרה של בידוד ביתי?
  • איך לשמור ולאכוף את מדיניות אבטחת המידע הקפדנית הנהוגה בארגון, גם בעבודה מרחוק?
  • כיצד לאפשר גישה מאובטחת מרחוק ליישומים ומאגרי מידע החיוניים לעובדים מביתם?
  • מי הם הספקים שפעילותנו תלויה בהם ועד כמה הם ערוכים לתרחיש של בידוד או עוצר כללי?
  • איך להמשיך לספק ללקוחות שירות יעיל ככל האפשר, גם כשהמשרד אינו מתפקד?
  • מהו זמן ההשבתה המקסימלי עד להשגת ההמשכיות העסקית, ללא נזק כלכלי או תדמיתי בלתי הפיך?

"מענה מקצועי מלא לשאלות קשות אלו" מסביר גיא הוכמן,
"הוא הבסיס ליצירת מערכת טכנולוגית ואנושית מתפקדת שתבטיח את ההמשכיות העסקית.
זאת באמצעות יצירת ממשקים מאובטחים שיאפשרו לעובדים להמשיך בעבודתם גם מהבית.
כלים לשיחות ועידה, יצירת נוהלי תקשורת בשעת חירום, הפעלת מוקד מידע ותמיכה טלפוני
ללקוחות החברה לשמירת נאמנותם גם בשעת חירום ולא פחות חשוב
– גיבוש תוכנית תמיכה בעובדים החווים סטרס ומצוקה נפשית".

ככל הנראה, לא ירחק היום שבו ארגונים שלמים ייאלצו לעבוד מהבית
בחלק מהארגונים, זה כבר היה המצב, מתחילת חודש מרץ 2020.

דוגמאות של פעולות פשוטות שבאחריות מנהל הרשת של כל ארגון לבצע, בתקופות משבר לצורך עבודה מהבית:

  • התאמת מכשיר הפירוול לכמות המשתמשים המתחברת מרחוק, הן ברמת תכונות המכשיר לכמות המשתמשים המתחברת מרחוק בו זמנית והן ברמת ה- Throughout.
  • התאמת קו האינטרנט לרוחב פס המתאים לכניסת משתמשים גדולה.
  • אספקת מחשבים ניידים למי שאין מחשב בבית.
  • הקמת מערך שרתי טרמינל לטובת ההתחברות מרחוק.
  • הטמעת אנטי וירוס בכל מחשב חדש.
  • חיבור כל המשתמשים למערכת גיבוי ענן וניטור ביצוע הגיבויים.

לכל התייעצות ועזרה במוכנות הארגון ובמציאת פתרונות המשכיות, ניתן לפנות אלינו.

עשוי לעניין אותך:

יש לכם שאלות?

מלאו את הטופס ונציגנו ייצור עמכם:

דילוג לתוכן