אסטרטגיית המשכיות עסקית – חיסון יעיל לעסקים מפני השפעות וירוס הקורונה

התפשטותו המהירה של וירוס הקורונה מציבה בפנינו תרחיש לא מוכר, המאתגר את יכולתנו כבעלי חברות ועסקים לשמר את פעילותנו העסקית וגורם לכולנו להתחיל להתגעגע לווירוסים הווירטואליים… כך תשמרו על ההמשכיות העסקית למרות איומי וירוס הקורונה.

המשכיות עסקית היא סוגיה שמטרידה בעלי עסקים בכל העולם ולכן רבים מהם נערכים מראש לפגיעה בתשתיות המידע ובמאגרי הנתונים הארגוניים כתוצאה מאסון טבע, תקלה טכנית או חדירת וירוס וירטואלי – אבל החיים לא מפסיקים להפתיע… לראשונה בתולדות העולם המודרני, וירוס חי ובועט מצליח לפגוע משמעותית בפעילות העסקית הגלובלית, לצמצם את יכולת הייצור של מפעלים ברחבי העולם, לעצור את קווי האספקה, לשבש מערכי שירות ולהקטין משמעותית את הביקוש למוצרים ושירותים.

וירוס הקורונה – תמרור אזהרה מהבהב

למרות שווירוס הקורונה הוא יצור ביולוגי, הוא מאוד מזכיר בהתנהלותו את בני דודיו הווירטואליים – הנוזקות והווירוסים עימם אנחנו מתמודדים מדי יום. גם אופן הטיפול בווירוס הקורונה מזכיר את נוהלי הטיפול בווירוס הווירטואלי: איתור הנשא שגרם להדבקה, ניתוקו ממערכת המידע הארגונית, בידודו וחיסולו.

“תרחיש הקורונה הוא תמרור אזהרה לכל בעלי העסקים” אומר גיא הוכמן – מנכ”ל Genie מחשוב ענן ומסביר: “ההתפרצות שהעולם חווה בימים אלו, נועדה להזכיר לכולנו שהתרחיש עלול לחזור על עצמו ולהציב איום מוחשי על יכולתם של ארגונים עסקיים לשרוד מגפה נוספת. לכן, אל תסמכו על יכולת האלתור או על היצירתיות שלכם ושל עובדיכם… אם אתם חפצי חיים ורוצים להבטיח את הישרדות העסק שלכם גם בתרחיש קיצוני ככל שיהיה, החלו לגבש עוד היום אסטרטגיית המשכיות עסקית!”

תוכנית המשכיות עסקית – הפתרון למשבר הבא

המטרה של אסטרטגיית המשכיות עסקית היא להגדיר מראש מה הן הפונקציות החיוניות ביותר להמשך תפקודו התקין של הארגון וליכולתו להמשיך לספק שירותים ומוצרים ללקוחותיו, לתעדף אותן לפי סדר החשיבות ולהפעילן במהירות

ברגע האמת. במסגרת גיבוש האסטרטגיה, מומחי ההמשכיות העסקית של Genie יסייעו לכם להגדיר את הסוגיות הקריטיות הבאות ויספקו להן מענה טכנולוגי מקיף ואפקטיבי:

  • מה הם הנכסים החיוניים ביותר לקיומו של הארגון, אשר עלולים להיפגע ברגע האמת?
  • איזה תהליכים אוטומטיים הקיימים בארגון עשויים להשתבש ומחייבים הגדרת תהליכים חלופיים?
  • מי הם העובדים החיוניים ביותר לארגון בתקופת המשבר?
  • האם להעתיק את הפעילות העסקית לבתי העובדים ו/או לאתרים חלופיים באזורים בהם
עדיין לא הוטל סגר מוחלט וכיצד לעשות זאת?
  • כיצד לאפשר לעובדים להמשיך בתפקידם, גם במקרה של בידוד ביתי?
  • איך לשמור ולאכוף את מדיניות אבטחת המידע הקפדנית הנהוגה בארגון, גם בעבודה מרחוק?
  • כיצד לאפשר גישה מאובטחת מרחוק ליישומים ומאגרי מידע החיוניים לעובדים מביתם?
  • מי הם הספקים שפעילותנו תלויה בהם ועד כמה הם ערוכים לתרחיש של בידוד או עוצר כללי?
  • איך להמשיך לספק ללקוחות שירות יעיל ככל האפשר, גם כשהמשרד אינו מתפקד?
  • מהו זמן ההשבתה המקסימלי עד להשגת ההמשכיות העסקית, ללא נזק כלכלי או תדמיתי בלתי הפיך?

“מענה מקצועי מלא לשאלות קשות אלו” מסביר גיא הוכמן, “הוא הבסיס ליצירת מערכת טכנולוגית ואנושית מתפקדת שתבטיח את ההמשכיות העסקית. זאת באמצעות יצירת ממשקים מאובטחים שיאפשרו לעובדים להמשיך בעבודתם גם מהבית, כלים לשיחות ועידה, יצירת נוהלי תקשורת בשעת חירום, הפעלת מוקד מידע ותמיכה טלפוני ללקוחות החברה לשמירת נאמנותם גם בשעת חירום ולא פחות חשוב – גיבוש תוכנית תמיכה בעובדים החווים סטרס ומצוקה נפשית”

ככל הנראה, לא ירחק היום שבו ארגונים שלמים ייאלצו לעבוד מהבית – בחלק מהארגונים, זה כבר המצב מתחילת חודש מרץ 2020

דוגמאות של פעולות פשוטות שבאחריות מנהל הרשת של כל ארגון לבצע, בתקופות משבר לצורך עבודה מהבית:
  • התאמת מכשיר הפירוול לכמות המשתמשים המתחברת מרחוק, הן ברמת תכונות המכשיר לכמות המשתמשים המתחברת מרחוק בו זמנית והן ברמת הThroughout
  • התאמת קו האינטרנט לרוחב פס המתאים לכניסת משתמשים גדולה.
  • אספקת מחשבים ניידים למי שאין מחשב בבית.
  • הקמת מערך שרתי טרמינל לטובת ההתחברות מרחוק.
  • הטמעת אנטי וירוס בכל מחשב חדש.
  • חיבור כל המשתמשים למערכת גיבוי ענן וניטור ביצוע הגיבויים.

לכל התייעצויות ועזרה במוכנות הארגון ובמציאת פתרונות המשכיות, ניתן לפנות אלינו כאן 

open contact form

יש לכם שאלות?

מלאו את הטופס ונציגנו ייצור עמכם קשר בהקדם

    תפריט
    שינוי גודל גופנים
    ניגודיות